24. mai
Temakveld prosjektstyring ved vedlikehold
Hvorfor anbefales profesjonell bistand?
Har styret en vedlikehold langtidsplan (VLP), så vet styret når et vedlikeholdstiltak er ønsket skal igangsettes. Men hvordan planlegge dette og ta kontroll på prosessen?
Og vi vet at et slikt prosjekt krever mye av et styret, over lengre tid. Alt etter størrelse på tiltaket, så kan planleggingsfasen ta 1-3 år før igangsettelse.
De fleste som tar på seg et styreverv der dere bor, har ikke nødvendigvis kompetansen for vedlikeholdsplanlegging eller prosjektstyring.
Men, da kan NBBO bistå, på flere områder.
Og har ikke styret en VLP, så vil dere likevel her få en oversikt over styrets ansvar når selve vedlikeholdstiltaket planlegges, hva som kreves i prosessen, hvem har ansvar for hva, og hva som er viktig for styret å følge opp.
Hva er og inneholder:
- forprosjekt
- byggeledelse
- etterarbeid
- reklamasjonsfrist
- foreldelsesfrist
Vi kommer også innom
- styrets ansvar som byggherre
- ved profesjonell byggeledelse, hvilket ansvar overtas fra styret, hvilket ansvar har styret uansett?
- en totalentreprise med underleverandører versus avtale med flere entreprenører?
- tidsfrist for reklamasjon og foreldelse, hva må styret sikre, og hva om styret ikke gjør noe innen disse fristene?
- Tips om informasjon til beboere fra idestart til start for tiltaket
- Hvilke vedtak kreves, styrevedtak eller vedtak på generalforsamling/årsmøte
24. mai
Tidsramme:
18:00 - ca. 20:30
Sted:
Scandic Ambassadeur Drammen
Strømsø Torg 7
Påmeldingsfrist:
21. mai
Pris:
Gratis