Nå er det enklere for oss å kommunisere med deg
I fjor høst ble det foretatt endringer i boligbyggelagslova, som åpner opp for at vi kan kommunisere med alle medlemmene våre gjennom digitale kanaler. Selv om dette er noe vi allerede har gjort i mange år, er det først nå vi kan bruke dette som primær kommunikasjonsmåte.
– Dette er en etterlengtet endring i lovverket, som på mange måter har hengt langt etter den digitale utviklingen som har skjedd de siste ti årene, sier Jan Morten Røkaas i NBBO.
Styret i NBBO har som følge av lovendringen vedtatt at vår primære kommunikasjonsform skal være elektronisk. Det vil si at alle medlemmer med kjent e-postadresse i fremtiden vil motta all informasjon fra oss på e-post eller via andre digitale kanaler.
Bedre for miljøet
Det å benytte digitale kanaler gjør det ikke bare enklere for deg som medlem, det er også bedre for miljøet.
– Nå slipper vi blant annet å trykke opp 600 innkallinger til generalforsamlingen vår for å sende dem i posten til samtlige delegater, når vi vet av erfaring at en mindre andel av disse møter opp. Dermed er det en betydelig mengde papir som ikke går til spille, så det er klart det er en miljøgevinst ved dette, sier Røkaas.
Enkelt å reservere seg
Røkaas er imidlertid opptatt av at NBBO er en medlemsorganisasjon for alle. Ønsker man ikke å benytte elektronisk kommunikasjon, så skal man selvfølgelig slippe det.
– Vi har gode systemer som ivaretar dette, så om du ønsker å reservere deg mot elektronisk kommunikasjon fra oss, så er det bare å kontakte medlemsservice på telefon 32 21 15 00, råder han.